Ciężki rozruch ......na ciepło

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krystianmx
    Classic
    • 2010
    • 38

    Zamieszczone przez Dobrzyl
    każdy z was pisze mapa,akumulator a co z rozrusznikiem ! ?
    Na forum można znaleźć informację, że wymiana akumulatora lub rozrusznika pomaga ale nie rozwiązuje problemu, po czasie problem wraca dlatego ja zdecydowałem się na zmianę dawki.
    Nikt chyba nie pisał, że po zmianie dawki problem powrócił.

    Komentarz

    • piotrban
      Drive
      • 2010
      • 51
      • Octavia III combi (5E5)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      Witam wszystkich w temacie
      Dołożę i ja swoje 5 groszy przysłowiowe, otóż u mnie tak samo pojawiły się problemy z odpalaniem na ciepłym silniku. Pierwsza diagnoza to stary akumulator i faktycznie po zmianie na nowy jak ręką odjął ... ale tylko przez rok. Teraz auto ma już 205tyś najechane i problem znów się pojawił ale zacząłem wnikać w temat dogłębniej i na forum tourana wyczytałem ciekawą pomoc.
      Zmianę przez vcds na pierwszym kanale w silniku z 0 standardowego na 50.

      Po tym zabiegu odpalanie na ciepłym to czysta przyjemność, u mnie pomogło jak ręką odjął. Nie trzęsie silnikiem i pali "na dotyk".

      01 - wartość zmienna /oznacza że możemy regulować/ - zmiana dawki paliwa wykorzystywanej w czasie jazdy

      standardowo jest 0 z możliwością regulacji do 300, jeśli komuś ciężko odpala na ciepłym silniku a posiada VCDS-a to warto spróbować i zwiększać, skoro nic to nie kosztuje a może pomóc
      Załączone pliki

      Komentarz

      • Pulp
        Drive
        • 2009
        • 71
        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

        Zamieszczone przez piotrban
        Zmianę przez vcds na pierwszym kanale w silniku z 0 standardowego na 50.
        Ja u siebie zmieniłem na 25 i też polepszył się rozruch na ciepło.
        151KM by masters tuning

        Komentarz

        • parasite
          L&K
          • 2011
          • 1368

          Korzystał ktoś może we Wrocławiu z ich usług:
          AGR 112KM, 232Nm
          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

          Komentarz

          • zcinap
            Classic
            • 2011
            • 1

            Witam!
            Ja do tej pory myślałem że to może wina aku. Dziś go sprawdziłem i okazało się że przy 70Ah pojemności ma teraz 55Ah i 12,46v na klemach - podobno lekkie doładowanie na niskim padzie go czeka. Zapytałem gościa o rozruch na ciepłym. On mi na to że rozrusznik regenracja na częściach oryginalnych do 300zł, jednak to zakład regeneracyjny rozruszników więc jego odpowiedź może być subiektywna.

            [ Dodano: Wto 22 Lis, 11 18:46 ]
            Teraz chyba zostaje tylko wizyta u mechanika ciekaw jestem co on na to mi rzeknie. A czy może ktoś mi podesłać adres dobrego mechanika z kompem w Piotrkowie lub okolicach?
            Ciekaw jestem jeszcze sklepu na Wojska Polskiego z częściami do skody czy oni mają jakiegoś mechanika? Z góry dzięki :P

            Komentarz

            • mar77_
              Classic
              • 2011
              • 8

              Re: Ciężki rozruch ......na ciepło

              Wymień aku na dobry mi pomogło , aha sprawdź jaki masz prąd rozruch przy kupnie nowego aku. Pozdrawiam

              Komentarz

              • tomaszwrc
                Rider
                • 2010
                • 379
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                to nie aku, jak ktos pisał pomaga na krótko. M-c temu nówka sztuka aku 74mAh i powraca ciężkie palenie.

                Komentarz

                • Krzych
                  Rider
                  • 2005
                  • 671

                  Zamieszczone przez tomaszwrc
                  to nie aku, jak ktos pisał pomaga na krótko. M-c temu nówka sztuka aku 74mAh i powraca ciężkie palenie.
                  Przy dzisiejszych cenach akumulatorów miałbyś zrobioną korektę dawki rozruchowej i definitywnie rozwiązany problem.
                  "stary" akumulator pewnie bez najmniejszego problemu zapalał na zimno?

                  DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                  www.chiptuning.katowice.pl
                  DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                  Komentarz

                  • hubi2000
                    Rider
                    • 2010
                    • 601

                    wystarczy podlaczyc VCDS i zmienic wartosc w pewnym bloku
                    ostatnio robilem koledze pomaga w 100%

                    zapraszam do Piaseczna
                    Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

                    https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

                    Komentarz

                    • MiroTDI
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 104

                      Zamieszczone przez hubi2000
                      wystarczy podlaczyc VCDS i zmienic wartosc w pewnym bloku
                      ostatnio robilem koledze pomaga w 100%

                      zapraszam do Piaseczna
                      Ale mi tajemnica :roll:

                      Silnik-adaptacja-dostep upoważniony(kod 12233)-zmiana w 1 bloku z "0" na "50".,Testuj-Zapisz i gotowe

                      Komentarz

                      • hubi2000
                        Rider
                        • 2010
                        • 601

                        oj tam tajemnica od razu
                        Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

                        https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

                        Komentarz

                        • parasite
                          L&K
                          • 2011
                          • 1368

                          Zamieszczone przez MiroTDI
                          Zamieszczone przez hubi2000
                          wystarczy podlaczyc VCDS i zmienic wartosc w pewnym bloku
                          ostatnio robilem koledze pomaga w 100%

                          zapraszam do Piaseczna
                          Ale mi tajemnica :roll:

                          Silnik-adaptacja-dostep upoważniony(kod 12233)-zmiana w 1 bloku z "0" na "50".,Testuj-Zapisz i gotowe
                          Ale to działa chyba tylko w nowszych silnikach. W AGR nie przejdzie?
                          AGR 112KM, 232Nm
                          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                          Komentarz

                          • piotrban
                            Drive
                            • 2010
                            • 51
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            Żadna tajemnica
                            ... ale wcześniej nikt tu na forum tym się nie chwalił.

                            A póki co ten patent działa.

                            Komentarz

                            • Pulp
                              Drive
                              • 2009
                              • 71
                              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                              Zamieszczone przez parasite
                              MiroTDI napisał/a:
                              hubi2000 napisał/a:
                              wystarczy podlaczyc VCDS i zmienic wartosc w pewnym bloku
                              ostatnio robilem koledze pomaga w 100%

                              zapraszam do Piaseczna
                              Ale mi tajemnica

                              Silnik-adaptacja-dostep upoważniony(kod 12233)-zmiana w 1 bloku z "0" na "50".,Testuj-Zapisz i gotowe

                              Ale to działa chyba tylko w nowszych silnikach. W AGR nie przejdzie?
                              Poszukaj na forum passata - tam te temat był, jest trochę inaczej niż w samochodach z CANem.
                              Np.
                              http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/23875-Dawka-rozruchowa-(startowa)-paliwa
                              151KM by masters tuning

                              Komentarz

                              • mike007007
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 119

                                Dziś spróbowałem u siebie i potwierdzam że działa w 100% mam nawet wrażenie że teraz zapala lepiej niż na zimnym silniku i tu moje pytanie czy można podobnie jak w przypadku ciepłego silnika zwiększyć dawkę rozruchową dla zimnego silnika?

                                Komentarz

                                • karuzel
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 210

                                  A czy korekta dawki pomoże też przy moim problemie? Może ktos miał podobny i przerabiał temat. Mianowicie na zimnym odpala pięknie, na ciepłym też łapie odrazu ale z solidnym pier.....ęciem silnikiem, aż całą budą zabuja.

                                  Komentarz

                                  • looker
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 1886
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                    Zamieszczone przez MiroTDI
                                    Silnik-adaptacja-dostep upoważniony(kod 12233)-zmiana w 1 bloku z "0" na "50".,Testuj-Zapisz i gotowe
                                    A tu niespodzianka: dziś połączyłem się z BJB, Silnik - Adaptacja - (żadnego dostępu upoważnionego tam nie było) - i tylko 2 kanały aktywne i oba dotyczyły immo.
                                    O co kaman ? Właśnie z dawką chciałem pokombinować...
                                    OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                    SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                    Komentarz

                                    • rob555
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 748

                                      Zamieszczone przez karuzel
                                      Mianowicie na zimnym odpala pięknie, na ciepłym też łapie odrazu ale z solidnym pier.....ęciem silnikiem, aż całą budą zabuja.
                                      Najczesciej winny jest juz zuzyty dwumas. Ale mozna sprobowac dawke tak wylizac ze bedzie plynniej startowac.
                                      pozdrawiam

                                      Diagnostyka i tuning
                                      hybrydowe wtryski i turbiny
                                      programy na ulice jak i do sportu

                                      Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                      www.tune-up.pl

                                      HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                      Komentarz

                                      • MiroTDI
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 104

                                        Niekoniecznie to wina dwumasy.
                                        Ja mam jednomas i czasami też miałem uderzenie przy zapalaniu na ciepło.
                                        Dopiero wymiana aku załatwiła problem.

                                        Komentarz

                                        • Dobrzyl
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 209
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                          karuzel, sprawdź ilość obrotów na rozruszniku np za pomoca vcdsa
                                          Łukasz

                                          Komentarz

                                          • karuzel
                                            Ambiente
                                            • 2011
                                            • 210

                                            Dwumasa ze sprzęgłem wymieniona w tym roku i wymiana nie pomogła problem występował przy starej dwumasie i nowa nic nie zmieniła.


                                            Dobrzyl w którym bloku vcds to można znaleźć i jaka jest pożądana wartość?

                                            Komentarz

                                            • Krzych
                                              Rider
                                              • 2005
                                              • 671

                                              Zamieszczone przez Dobrzyl
                                              karuzel, sprawdź ilość obrotów na rozruszniku np za pomoca vcdsa
                                              .
                                              I co ma zrobić jeśli obroty bedą rzędu 200-220 obr. ??
                                              Podczas mrozów rozrusznik kręci poniżej 200 obr. i zapala bez problemu, więc przestańcie się czepiać rozrusznika i akumulatora, bo to tylko chwilowe "przypudrowanie syfa".

                                              Ciekawe czy rzekomo "stary" akumulator też będzie ciężko zapalał na ciepło np. w Passacie?
                                              Zwolennicy wymiany akumulatorów, dajcie taki stary akumulator koledze z Passatem, czy też będzie miał taki problem?


                                              Jak prawi Rob555
                                              sprobowac dawke tak wylizac ze bedzie plynniej startowac.
                                              Czyli korekta dawki rozruchowej.
                                              DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                              www.chiptuning.katowice.pl
                                              DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                              Komentarz

                                              • krik78z
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 6

                                                Witam.dawno mnie tu nie było.szkodnik jakiego posiadam to AGR.po trzech dniach walki z nim chyba mogę coś napisać,a mianowicie;umówiłem się z moim zaprzyjażnionym mechanikiem na wymianę filtra paliwa,kątu wtrysku i dawki rozruchowej.po tych zabiegach odwróciło się wszystko-na ciepło od strzała,na zimno chechłanie i biały dymeeek.i teraz co?pierwsza operacja to uszczelnienie przewodów paliwowych oraz wymiana oringów na trójniku filtra i nic.druga operacja to powrót ustawień dawki paliwa i nic.trzecia operacja i co ciekawe;pierwotne ustawienie kątu wtrysku to wartość 28,czyli "mało",a więc ustawił mi kolega wartość 55(co oznaczało optymalne ustawienie) i co?niiic.ostatnie podejście ustawił wartość trochę zawyżoną tzn 62,i co-dobrze.po ustawieniu większej dawki paliwa na rozruch szkodnik bzyczy jak "prawie"nowy.i ot tyle,albo aż tyle.jeżeli dałem komuś do myślenia to bardzo mnie to cieszy.pozdrawiam

                                                Komentarz

                                                • rob555
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 748

                                                  Oczywiscie...kat wtrysku ma priorytetowe znaczenie w rozruchu na zimno
                                                  Jednak temat dotyczy rozruchu na cieplo a to juz w tym wypadku ma znaczenie drugorzedne. Pozatym problem z rozruchem maja tez auta na pompowtryskach gdzie zupelnie inaczej jest to rozwiazane...

                                                  Mozecie regenerowac rozruszniki i wymieniac aku.Ale do tego warto nowa wiazke zapodac (stara jak bedzie miala straty to tez szybko problem powroci).
                                                  A korekta dawki naprawde starczy na lata. I sie okaze ze rozrusznik czy akumulator ktory "byl zepsuty" dziala jeszcze bezawaryjnie kilka lat.
                                                  pozdrawiam

                                                  Diagnostyka i tuning
                                                  hybrydowe wtryski i turbiny
                                                  programy na ulice jak i do sportu

                                                  Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                                  www.tune-up.pl

                                                  HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                                  Komentarz

                                                  • Mynia
                                                    Ambiente
                                                    • 2011
                                                    • 112

                                                    U mnie z odpalaniem na gorącym było tragicznie. Kręcić trza było i kręcić. Najgorzej było w 2007 roku (auto z 2005) w Chorwacji ,,,,latem. Od tego kręcenia i szarpania silnikiem w momencie odpalania to zerwało mi 2,5 poduchy od silnika (dwie zerwało , jedną naderwało).

                                                    Po powrocie do Polski, podjechałem na korektę dawki, i od tamtego momentu do dziś, ZERO problemów z rozruchem !

                                                    Z tego co mówił tuner to pamiętam, że niby cała grupa VW , Audi i Skoda miała źle zaprogramowaną dawkę rozruchową na ciepło (auta z lat 2004-2005). I że u naszych zachodnich sąsiadów ten błąd był usuwany za darmo przy okazji kolejnego serwisu.


                                                    Ci którzy mają ten problem, to proponuję odpalić auto przy podniesionej masce! Fajnie widać to zarąbiste szarpnięcie silnika ,,,,,,,,,,,,aż się płakać chce :cry:
                                                    Pozdrawiam
                                                    Marek

                                                    combi 1.9TDi BJB i 1.6 MPi BSE

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...